Alla inlägg under juni 2010

Av lokatta - 18 juni 2010 10:48

I detta hus finns ett x antal nappar å strumpor som tillhör mina barn(napparna gäller mini).Jag tvättar alla strumpor å lägger dem i deras låda å garderob,napparna försöker jag lägga på ett å samma ställe.MEN!!  när vi ska ha ett par strumpor eller en napp så finns dom inte,spårlöst väck..Å detta stör jag mej på nå så otorligt *Suck*.Ska man någonstanns så blir det alltid ett race först genom hela huset för att leta efter strumpor å napp.Kanske man hittar en strumpa...suck!!.....

Idag regnar det..Sååå trisst..suck!!Vill ha sol sol sooool...Men det är väl så sommaren har väl redan varit i maj dom stackars dagarna solen sken då å det var varmt..suck!!Blir säkert regn i morrn med=(....Meeen tur min alldeles egna solstråle snart kommer hem..Älskar dej hjärtat!!!

Nu ska jag ut å gör adet som jag brukar göra när jag bloggat klart hehe....3-vlig helg!!

Av lokatta - 17 juni 2010 23:19

Sitter å pratar med min man i telefon.Han är i Lindesberg..Hörde en liten dam skrika till nyss men det blev inget mer verkar det som,hon vill säkert ha mat strax.Japp som jag misstänkte..ett avbrott nu i skrivandet....Nu har lill stumpan fått lite mat i magen sover hon förhoppningsvis till klockan 6.

I morgon åker Elvira hem,hon ska åka med sin mammas svärfar.Blir tomt när hon åker,mammas envisa naddis åker på kvällen *suck*,blir en tomhet utan dess like.

Min älskling kommer hem i morrn runt 12,blir massa mys i morrn..mmmm..längtar!!På lördag kommer Tess hit som jag KANSKE har berättat tidigare..senil som vanligt ,vi ska grilla,dricka gott senare ska vi ut i falun=).Tänk snart är det midsommar,tänk va tiden går fort.Får vi ha ljust om kvällarna en vecka till då...eller så fort går det ju inte..Nähä nu blir det inget mer skrivet idag börjar få grus i ögonen,John Blund gör sej påmind.

Natti natti!!


Av lokatta - 16 juni 2010 15:54

Trött tröttare tröttast..det är så jag känner mig just nu,har jg iof gjort nästan hela dagen.La mig i tid igår så kan ju knappast bero på det.

Idag har vi varit till lekparken vid gruvplan.det var skoj..Fint väder å skapligt varmt.Nu ska jag gå å göra välling till Alice så det blir inget mer skrivet idag...

CIAO!!

Av lokatta - 15 juni 2010 09:20

Ny dag..länge sen jag skrev nu..I know!!Alice's kusse är här Elvira=).Dom är ute å går så då bloggar jg lite..Naddis står här brevid=).Min babe är på jobbet.

Ska ta med mig alla kids å bada idag är det meningen,inte i sjön då för det är nog sviiin kallt,vi har 10grader ut..Jag vill ha värme å sooool..Då regnar det istället å är kallt Suck.

Hmm undrar vad man ska hitta på å göra för mat idag då?!hmm ständigt denna mat.Nu ska jag prova ringa min svärmor sen får vi se vad jag ska ta mej till med...


Av lokatta - 11 juni 2010 10:41

Äääääntligen fredag,kommer min kärlek hem å min älskade dotter.Grått å trist idag,har regnat inatt å det kommer nog mer regn idag skulle jag tro.Fick ett "härligt" uppvaknande i morse,lill stumpan väckte mig å hade gjort jordens lass i blöjan.Fortfarande lös,stackars mammas lill snutta  .Önskar det gick över snart,får be till vår herre.

I morrn kommer en av Alice's kusiner hit,Elvira heter hon,ska bli skoj.hoppas det blir bättre väder..

nää nu ska jg ägna mig åt annat....


Av lokatta - 10 juni 2010 15:04

Ska försöka skriva några rader idag med då.Solen skiner underbart men lite blåsigt.Har inte gjort så mkt faktiskt,Alice är fortfarande dålig i magen.Vägrar å äta vanlig mat,bara välling å vatten.Synd om lill snuttan .Jobbigt när dom är så små å inte kan tala om hur dom mår. hon får då i sej någonting iaf när hon äter välling.hon ska snart få en skvätt sen ska vi göra oss i ordning å gå upp till åsen.ska på utskolningssamtal på nadjas dagis...

i morrn kommer min love hem å  mammas posa..

nee nu är alice så lessen hon har tröttnat på mammas skrivande.....

mot köket här dåå....tjingeling..

Av lokatta - 9 juni 2010 08:12

Solen skiner och jag känner mig pigg idag.Kanske för att min älskade sov hemma inatt  .Timmarna han är hemma går tyvärr alldeles föör fort,men vet ju att jag får hem honom i slutet av veckan igen...Har inget på planeringen idag,känner mig lite rastlös just nu ska snart hoppa in i duschen passa på medans lill snuttan sover.Hon har varit sjuk igårkväll/natt,kräkts å varit lös i magen.

Har en tvätt å ta hand om bara maskinen blir klar,bra torkväder ute.

Letade febrilt efter en blyerts penna och när j väl hittade en så fanns de inge udd,så nu håller jg på att bli galen av allt letande efter en pennvässare *morr*,saker å ting finns aldrig när man behöver dom.Nää nu ska jag duscha sen hänga tvätt...Tjingeling!!!

Av lokatta - 7 juni 2010 11:06

Första ensamma natten har passerat.Alice sov hela natten,snäll mot mamma men det var väl bara en engångs grej...Blev ett avbrott i skrivandet fick gå å byta dagens första lass på miss Alice=).Fattar inte hur det kan komma så mkt ur en sån liten rumpa *L*....

Vaknade strax innan 7 i morse,gick upp å käkade frukost Alice åt inte så mkt välling då.Sedan klädde vi på oss å tog en promenix,det är skönt så där på morgonen.När vi kom in gjorde jag välling åt Alice sen gick vi å la oss å sov igen,såå skööönt men jag hade kunnat sova mkt längre.

Just nu är Alice fruktansvärt skrikig av sej,kanske har ont magen.Fick hon komma upp i mammas knä då blev de lugnt hihi.

I övrigt vet jg inte vad som händer denna måndag,ska strax gå ner å fundera ut ngn mat å laga åt sej sj..inte kul..men ngt måste man väll fylla ut buken med....Ska nog studilera lite oxå idag tror jag=)=),annars blir det ju inget resultat.

Nu kommer jag inte på ngt mer å skriva för denna gång...Kram å puss till mina nära å kära

Presentation

Omröstning

Nu får de ta och bli vår va??
 Ja
 nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Måste den ha ett namn oxå=)


Ovido - Quiz & Flashcards