Alla inlägg under oktober 2013

Av lokatta - 28 oktober 2013 18:34

Att vi kvinnor måste stå ut me en massa skiiiit..Har lyckats få pms from hell är inte mig själv för fem öre är en helt annan person innan mens bryter ut,fattar inte!!!suck!!måste ta upp de med bm måste få någon medicin mot det är inte bara ett helvete för mig sj hela familjen blir ju drabbad.Det är ett monster som flyttar in i mig.


Tack för mig!!!!


Nu ska jag få ut mina kids ur duschen.-

Av lokatta - 1 oktober 2013 23:05

Jag skriver om detta datum för det var då min morfar somnade in tyvärr fick jag inte vara vid hans sida men han kommer alltid att finnas i mitt minne och hjärta.Han har varit som en far för mig i min uppväxt jag var mycket hos honom och mormor när jag växte upp.Vi åkte till sommarstugan som han själv byggt och som står mig varmt om hjärtat, vi brukade åka till en bad plats som heter sången och bada en gång åkte vi till en sjö som heter Gyllingen men morfar sa alltid Gillingen han sa alltid I istället för Y därör att han var född och uppväxt på ett ställe som heter Rälta där pratade dom så,när vi kom till Gyllingen den dagen så var det massvis med små kvidd i vattnet och jag var livrädd minns jag.

En annan gång var jag och morfar ute och åkte minns inte  exakt vart vi var på väg osv men jag minns att vi hade matsäck med oss iaf och att vi stannade vid ett hus någonstanns som låg lite i skogen och gick upp och satte oss i hamocken som stod där och kalasade på det vi hade med oss.Minns att morfar brukade sjunga en sång när vi var ute och åkte "dindadrei å dindaderi" det var inte så mkt mer=).

Vi brukade åka till Skeberg oxå där hans syster(avliden)make och deras son bor jag minns att jag gillade att åka dit för deras son är ett år äldre än mig och vi kom bra överrens.Vi brukade oxå åka till Rälta där morfars andra syskon bodde de minns jag att jag oxå gillade.Morfar tyckte om att spela schack oxå men det lärde jag mig aldrig men Fia det var kul och det spelade vi ofta,Badminton tyckte han oxå om men det var inte något som jag var så förtjust i men jag provade ju för hans skull så klart.Morfar var den första som jag övningskörde bil med, jag fick min första cykel av honom.Morfar's fordson super major oj oj den älskade jag att åka med honom i det skakade och mullrade i den men det var en sånn härlig känsla.Jag tror jag sett min morfar arg en gång då blev han alldeles vit i ansiktet och ögonen liksom lyste då hade jag sotat deras kakelugn men händerna då var mormor å morfar lagom glada på mig.

Det finns så mkt jag skulle vilja berätta men jag tror jag får avsluta för den här gången.


R.I.P älskade morfar du fick ett långt liv....

Du var alltid så snäll och omtänksam...

Du kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta

Gud står där med porten öppen mormor står bredvid beredd att 

ta emot din hand...


Vi ses igen

Presentation

Omröstning

Nu får de ta och bli vår va??
 Ja
 nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Måste den ha ett namn oxå=)


Ovido - Quiz & Flashcards